Sunday, February 14, 2016

Super, Super Cute Crochet




Ik heb natuurlijk een enorme stapel haakboeken liggen, en opeens bedacht ik me dat het misschien leuk is om daar wat reviews over te schrijven. En als ik dan uit elk boek iets haak, dan kan ik jullie heel precies vertellen wat ik van de patroontjes vind. Dus vandaag is het eerste boek van een heel aantal aan de beurt, ik hoop dat jullie het leuk vinden.
Als je de titel van dit boek ziet, Schattige Huisdieren Haken, dan verwacht je er natuurlijk ook heel wat van. Dat boek moet vol staan met superschattige diertjes om te haken. Ik heb het boek al een tijdje in huis en haakte er al een aantal patroontjes uit. Bijvoorbeeld de walvis (klik hier), een van mijn favorieten uit dit boek. Het boek is in vier onderwerpen opgedeeld: boerderijvriendjes, waterwereld, uitheemse dieren en ondergronds/bovengronds. Er staan meer dan dertig patroontjes in. Sommige zijn echt nog schattiger dan andere. Het konijntje is geweldig lief, net als de cavia en de Russische dwerghamster. Het vogelbekdier is niet heel erg knap (in het echt ook niet geloof ik :-)) maar met een beetje fantasie toverde ik 'm om in een klein eendje (klik hier). Het roodborstje op de foto hierboven haakte ik speciaal voor deze review. Een makkelijk patroontje wat goed te volgen is. Alleen de staart vond ik wat onduidelijk. Dat kan aan de vertaling liggen want dat zie je wel vaker, maar als je een beetje ervaring hebt dan kun je makkelijk je eigen draai aan de staart geven. Vind ik dit boek een aanrader? Ja, dat vind ik zeker. Doet de titel recht aan de inhoud? Ja, absoluut. De manta, de flamingo en de kikker: ze staan allemaal op mijn to do lijstje. Er staan een aantal unieke dieren in dit boek en dat maakt het echt de moeite waard. Wil je dit boek graag aanschaffen? Klik dan hier.
* Klik hier als je mijn eerdere boeken reviews wilt lezen. *

Of course I have a huge pile of crochet books, and suddenly I thought that it must be fun to write reviews about them. And if I make something from every book that I write about, I can tell you exactly what I think of the patterns. So today I will tell you about the first book, I hope you like it!
Looking at the title of this book (Super, Super Cute Crochet), I expect a lot. This book must be filled with very cute animals to crochet. I had the book on my book shelf for some time and I made a lot of patterns from it. For instance the whale (click here), one of my favorites in this book. The book is divided in four parts: Farmyard Friends, The Life Aquatic, Animals from Afar and Underground/overground. There are over 30 patterns in this book. Some are even cuter then others. The rabbit is extremely cute, just like the guinea pig and the hamster. The platypus isn't very handsome (but I don't think he is in real :-)) but with a little twist I turned him into a cute duckling (click here). For this review I made the robin on the picture above this post. It's a very easy pattern that's written very well. I only had some trouble with the tail. This could be because of the fact that I have a translated book. Sometimes translators make mistakes, but if you have some experience you can easily make a tail that looks cute for this bird. 

Do I think this book is a must-have? Yes, I certainly do. Do I think the title covers the book? Yes it does. The manta ray, the flamingo, the frog: they are all on my to do list. 
There are some very unique animals in this book so it's worth buying it. Do you want to purchase this book in English? Click here.
* Click here if you want to read the book reviews that I previously made. *

8 comments:

  1. Ja, die staat ook bij mij in de kast. Leuk boek.

    ReplyDelete
  2. Staat al lang in mijn kast, maar ik heb er nog niets uit gemaakt. Ik vind het in ieder geval leuk eerlijke reviews over haakboeken te lezen. Ik probeer dit ook regelmatig te doen. Wat beknopter weliswaar; de tijd ontbreekt om het heel gegrond te doen en zeker niet voor al mijn boeken :-( Je hebt alvast een vaste lezer voor deze rubriek :-)

    ReplyDelete
  3. ooh gehaakte diertjes! ZO knap en leuk vind ik ze. Maar ik waag me er dus niet aan het is toch niet helemaal mijn metier geloof ik.

    ReplyDelete
  4. Ja, ik vind dit ook een leuk boek, ik heb er ook al het een en ander uit gemaakt, andere dan jij :-)
    Goed idee, reviews van handwerkboeken!
    Groetjes,
    Akkelien
    (debreimeisjes.blogspot.nl)

    ReplyDelete
  5. Wat een goed idee om reviews te maken van haakboeken nadat je er zelf iets uit hebt gemaakt. Die ervaring kan fijn zijnn voor iemand om te bepalen of je een boek ook kopt, of misschien beter niet. Dit boek lijkt me geen boek voor een beginnende haakster met weinig haakervaring.

    Groetjes en fijne Valentijnsdag met veel liefde, Margaret

    ReplyDelete
  6. Leuk en interessant, dat je boekreviews gaat doen! Ik houd ze in de gaten.

    ReplyDelete
  7. I just purchased this book and was pleased to see your review. So many people review a book just for the ideas and pictures, when they haven't actually made anything. I am looking forward to making a few of these animals myself.
    Jenn. @jennscraftyworld

    ReplyDelete
  8. Oh dat ziet er heel schattig uit allemaal! Dank voor de review!

    ReplyDelete