Thursday, January 14, 2016

Toys for Romania


Sweaters, skirts and dresses for Romania





















Jullie hadden nog altijd een update tegoed van alles wat ik dit jaar heb ingezameld voor Roemenie. Het is opnieuw een enorme stapel geworden! Dit jaar niet alleen veel knuffels, maar ook heel veel dekentjes en mutsjes en nog veel meer. Dit is het totaal:

101 knuffels
12 sjaals
23 paar slofjes en handschoenen
56 mutsen
1 poncho
1 omslagdoek
1 set beenwarmers
1 truitje
1 vestje
1 rokje
7 jurkjes
22 dekens in verschillende formaten

Het is een enorme voorraad geworden en zoals jullie zullen begrijpen was mijn collega er ontzettend blij mee. Als je hier klikt kom je in een Flickr-album met foto's van alles wat ik heb ontvangen. Helemaal onderaan dit bericht zie je hetzelfde foto-album langskomen. Ik wil alle haaksters nogmaals enorm bedanken voor alle hulp!
Mijn collega is op 2 januari met een groep andere mensen naar Roemenie vertrokken. Hij heeft me foto's van het uitdelen gestuurd en de mensen die hebben meegehaakt stuur ik vandaag een mailtje met die foto's. Jullie zullen begrijpen dat de kinderen ontzettend blij zijn met hun nieuwe knuffels. Het is op de foto's duidelijk te zien dat de mensen in het gebied waar mijn collega was in schrijnende omstandigheden leven. Ik vind het onvoorstelbaar dat er nog zoveel armoede is zo dicht bij huis is.
Overigens was dit het derde jaar dat ik dit inzamel en ik wil zelf ook zo ontzettend graag eens zien waar jullie haaksels nu precies naartoe gaan. We zijn dus op dit moment aan het kijken of ik volgend jaar mee kan zodat ik zelf jullie gehaakte spulletjes uit kan delen. Hoe dat verder laat ik je natuurlijk weten. Een fijne avond gewenst!

I still owe you an update about everything that I collected for Romania. Again it was a huge pile of lovely crochet items. This year I did not only receive toys, but also lots of other things. This is what I received:
101 toys
12 scarves
23 pairs of baby boots and mittens
56 hats
1 poncho
1 shawl
1 set of leg warmers
1 sweater
1 vest
1 skirt
7 dresses
22 blankets in various sizes

It was a huge pile and a lot of boxes and as you can imagine my colleague was so very happy with it. If you click here you go to a Flickr-album where you can see pictures of everything that I received. Below this blog post you will also see the photo album. I really would like to say thanks again to everyone that helped.
My colleague went to Romania on the 2nd of January with a group of other people. He has send me some pictures that I will send to everyone that has sent in toys. As you can imagine the children were so very happy with their new toys. On the pictures you can see that the people are very poor in the area where my colleague handed out toys. It is completely incomprehensible that this is so close to home.
As you know this was the 3rd year that I collected toys and I've mentioned before that I would love to see where all toys are going. So we are currently discussing the option of me coming along to Romania next year. That way I can hand out toys myself. I'll keep you updated about that! Have a lovely evening!

Romania 2015

6 comments:

  1. Wat heeft iedereen zijn best gedaan voor de kinderen in Roemenië. Goed idee om zolgend jaar een keer me te gaan om te zien hoe de verzamelde spullen kinderen blij maken.

    Groetjes, Margaret

    ReplyDelete
  2. Waar in Roemenie worden deze spullen gebracht? Ik had zelf extra wol over. Carmen, Roemeense Groningse.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dag Carmen, de knuffels gaan onder meer naar Comandau.
      Groetjes, Annemarie

      Delete
  3. Wow, wat veel! Geweldig van iedereen die mee gedaan heeft!
    Groetjes,
    Akkelien

    ReplyDelete
  4. Wat heb je veel ingezameld! Hopelijk kan je volgend jaar mee want ik kan mij voorstellen dat het het heel fijn is om te zien hoe de kinderen reageren op hun knuffel, poncho, ...

    ReplyDelete
  5. Wat heerlijk om zo mensen blij te maken!

    ReplyDelete