Sunday, May 6, 2012

Poncho



























Deze poncho lag al een tijdje in mijn kast. Hij was bijna klaar, maar doordat er allemaal andere projecten tussendoor kwamen kwam ik er niet aan toe hem af te maken. Gisteravond, na een lange drukke dag, heb ik 'm maar eens tevoorschijn gehaald. Nu hij af is wil ik er eigenlijk nog veel meer maken, dus wie weet wordt het volgende project wel weer een poncho. Het patroon van deze poncho vind je hier. Ik gebruikte een haaknaald 4mm en Drops Paris katoen voor deze poncho.

This poncho was in my closet for a long time. It was almost finished, but because a lot of other projects got priority I didn't get to finish it. Last night, after a long and busy day, I decided to start working on it again. And now that it's finished I would love to make many more of them. So who knows, maybe my next project is another poncho. The pattern of this poncho is available here. I used Drops Paris and a crochet hook size 4mm for this pattern.

14 comments:

  1. I love your poncho, I am in total poncho mode at the moment just finished one and have another nearly done and another one in mind. They are so easy to do and a pleasure to make :)

    ReplyDelete
  2. I like it too, both colors and shape :)

    ReplyDelete
  3. Mooie poncho. Lijkt mij ook nog wel eens leuk om te maken. Helaas heb ik nog een hele lange lijst met zulke leuke projecten.
    Liefs, Melanie

    ReplyDelete
  4. Ik heb ook net mijn eerste af, gemaakt voor m'n dochter. Ze draagt 'm gelukkig graag en het is een heerlijk werkje waar je niet over hoeft na te denken....

    ReplyDelete
  5. Het is zeker een leuke poncho, en voor degene die het ooit nog eens willen proberen het is zo makkelijk te maken....Ik heb er al zoveel gemaakt,ik denk dat de teller zo rond de 80!! staat....Als ik er geen te maken heb ben ik "werkloos" gewoon verslavend....Dus als je geen zin hebt om zelf aan de slag te gaan, wil ik het graag voor je doen,tegen een kleine vergoeding natuurlijk!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoe begin je? Hoe schat je het gat voor het hoofd in? Voor een kindje van 1 jaar. Ik wil vierkantjes maken denk ik of zijn toeren makkelijker te doen?

      Delete
  6. Prachtig en de kleuren zijn heel mooi gekozen!

    ReplyDelete
  7. Hij is mooi geworden! Ik ben nu met een andere omslagdoek bezig die ook zo lekker weghaakt. Wil zeker nog zo'n model als dit gaan maken maar twijfel nog steeds over zowel kleur als garen ...

    ReplyDelete
  8. I like ponchos - my daughters wearing them very often. This one is very nice!

    ReplyDelete
  9. Wauuw wta een suuper leuke poncho!!
    Leuke kleurtjes ook!En nu volg ik je:)
    Groetjes, Caren

    ReplyDelete
  10. Goh leuk hoor. Mooie kleuren ook.
    Mag ik vragen welke wol je neemt.
    Groetjes uit duitsland.
    Miriam

    ReplyDelete
  11. Dankjulliewel!
    @Miriam: ik gebruik Drops Paris met haaknaald 4mm of 5mm. Een hele fijne katoen vind ik zelf.

    ReplyDelete
  12. Wat een leuke poncho is dat geworden zeg. Jammer dat hij zo lang onafgewerkt in de bak heeft gelegen, want zeg nu zelf, hij is geweldig. Ik denk dat ik er ook nog maar eens 1'tje ga maken.

    ReplyDelete
  13. Hi, where can I get this pattern, thank you c

    ReplyDelete